Chemistry Lab!!

huhuhuhu...lama x update!
buzy sikit la...
ape2 pun nk cite.....hri ni....buat experimant kat chemistry lab~~~
pasal electrolysis...huhuhuhuhu
yang melibatkan solution copper(II) sulphate and sulphuric acid...
huhuhu...
group aku pling lambat sekali...start....and dpt tgk gas ape yang jadi......copper yang dipakai jadi ape....
tukar warna ape...bla2~~~~
sbb setiap kali kira org on je button power supply 2....msti x de ape2 jadi....
hahahahah..last sekali kitaorg kesan yang wayar2 yang disambung 2 longgar....
huhuhuhu...akhirnya berjaya la buat experiment 2....
ni yang terjadi masa rendam copper dlm solution....sulphuric acid....
member group aku yang pegang wayar yang disambung kat bikar la....
aku tolong jaga power supply je la...
tengah sedap tgk cikgu membebal kat dpn.....smbil buat experiment...sbb cikgu tgh buat penerang masa 2 ttg report...tiba2 wayar anod n cathode.......tersentuh....terus la......
eletrik 2 mcm merecik2 keluar kan...member2 aku menjerit la apa la.....
yang aku nk tutup swicth kat power supply tu but pecikan 2 asyik keluar je....last sekali aku terus tutup.....
pelak utama...yang kat atas meja tu....habis cite...
huhuhuhu..nsb baik x jadi ape2...

p/s~ jgn la leka msa buat experiment ek...hahahahaha

Comments

Popular Posts