Ya allah tempatkan mereka di tempat orang - orang yang beriman♥

Di pagi yang hening....pagi isnin 22/8/2011........hari ke - 22 islam seluruh dunia berpuasa....
kira-kira pukul 1.30 pagi.....aku dikejutkan dari tidur yang sangat lena......aku terjaga....apabila terdengar panggil ibu kesayangan memanggil....aku kebinggung.......mak kenapa????atuk(sebelah ayah) meninggal dunia adik(panggil aku dirumah sbb aku ank bongsu dlm keluarga).....aku terkejut...dlm keadan yang antara sedar x sedar...aku menyebut Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un......kehilangan insan ni sedikit sebanyak.....menyentuh..hati kecilku......pagi itu jugak bapa kesayanganku...memandu kereta....dari KL....ke TELUK INTAN,PERAK...aku sedih...tp aku x mampu menangis.....aku x tau kenapa......mungkin kesedihan ni...belum sampai tahap untuk aku mengeluarkan air mata........selesai majlis perkebumian...mlm itu jugak.....bapaku...memandu kereta pulang ke KL........sbb xnk aku tinggal sekolah lama2....

keesokan harinya.....hari selesa bersamaan.....23/8/2011....
mlm...sekitar waktu maghrib.....
telefon bimbit ibuku berdering......
panggil dari pak longku dikampung.........

ibu : kenapa bang???
pak long : mak accident!....
ibu : kat mana accident???bila???
pak long : petang tadi...kat taman melur dlm perjalanan nk ke rumah abang...kereta langgar....
                 masa kereta tu nk masuk simpang....dia x berhenti....terus masuk......laju.... jugak dia 
                 bawa kereta...!
ibu : teruk ke mak....???
pak long : tulang paha patah..kat 2 tempat...doktor nk masukkan besi.....!
ibu : mak sekarang kat mana???
pak long : dh masuk wad....
*panggilan berakhir!

keesokan harinya.... selepas hantar aku pegi sekolah....
ibu, bapaku....bersama pakcik ku.....balik kampung...
pakcik aku yang drive....
ayah aku deman...letih...sedih...x larat nk drive....
sampai teluk intan...tengok nenek.....baik2, happy2 je....
yakin boleh tinggalkan...tunggu 2 hari lagi balik kampung blik.....
mlm rabu....lepas solat terawih.......
pakcik aku sms along aku......
nenek dah meninggal dunia!
aku dgn ibu dan kakakku...baru je sampai nk masuk kereta....
la kiranya.....
ibu aku baru je nk masuk....
bapaku keluar.....
bagitau tau nenek aku dah meninggal dunia......
~ya allah.....luluhnya hati aku.....
  nenek yang aku sayang sangat dah x de.......
  ya allah....sedihnya hati aku allah je yang tau.....
  tersedu-sedu aku menangis....dlm perjalanan pulang dri masjid....
  malam 2 jugak bapaku.....drive balik perak....
  dgn kami sekeluarga hanya membawa......5 helai baju....
  kuih raya...semua tinggal.....
  baju raya aku pun x siap....
  dlm fikiran aku...semasa dlm perjalan blik kampung.....
  aku baru je peluk nenek.....urut - urut belakang dia isnin lepas sebelum pulang dri KL...
  baru je kot....
  sekarang nenek dah x de.....
  dah xde  dah orang yang sambut kami sekeluarga kalo pulang kekampung.....
  aku rasa sedih yang teramat.....kehilangan nenek aku..yang penyayang ni....
  hurm...~~~
  
lepas sampai kampung...memang dah x blik kl dah.....
sampai habis cuti raya seminggu itu.......huhuhuhu!



AL - FATIHAH kepada....
*ALLAHYARHAM ISHAK BIN ARHSAD
  DAN
*ALLAHYARHAMAH JAMAAYAH BINTI ISMAIL


~al fatihah~

Comments

Popular Posts