it happen again.....

dear reader...miss me....hahahahha!
just kidding....
lama x menulis...rasa janggal pulak...but is my blog ,...
i miss it....
to writing here like.....it just flowing in my blood....
here we go now.....back to title.....

macam phobia.....
setiap kali minggu baru....
aku mesti tunggu hari sabtu....
hahhahahha...
nmpak sgt mls nk pegi sekolah.....
heheheheh....
but.....aku punye rekod kedatangan penuh ok!
mlas2 pun.....

kini...bila hari sabtu dtg.....
aku x tunggu lagi dh....
setiap kali nk pegi tuisyen...
aku mesti....
kata kan diri aku.....
everything just gonna be ok!
aku mesti berdoa.....
supaya.....hari ini x benda yang x mampu aku tanggung  jadi dekat aku.....
but again it happen again....

my friend lupa nk cop kan.....tempat....
is ok kawan...x pe aku cari tempat lain.....
ni kira masa kelas bio la kan.....
kebetulan......
tempat dkt dpn 4 lelaki yang aku kenal 2 ........
ya allah...(dalam hati)
is ok....diorang layan aku ok.....
aku pun layan baik la....
but belum start duduk.....mr.H tiba2....
diba....mcm biasa chemistry ek!
aku ckp alalalalalalalla....
mr.H~ko dgn membe pun nk berkira kan........
 aku~bukan berkira...(ayat terhenti then aku duduk)

aku text sahabat aku....tempat aku luahkan segala cerita.....
dia tau semua.....
semua benda yang jadi ape yang mr.H ckp semua dia tau...

aku dgn berat hati tolong diorng jugk.....
msa chemistry.....
tp...semua ok.....x de kutuk2 aku.....la....

the day end....
just happy....
but aku ade ckp dgn mr.H ni last aku tolong dia....

next week

time bio......klas dh hbs mr.H....
minta tolong lagi.....
(dalam hati)
mamat ni x fhm bahasa ke.....
then aku ckp....
aku ckp ape kat ko minggu lepas.....
tu last aku tolong ko kan?
dia diam...

aku duduk klas chemistry dgn gembira...brsama kawan2 aku.....
tiba2 diorng masuk duduk dpn....
ade tempat la....
kan bagus masuk awal....ade la tempat(dlm hati)
aku nk turun..byar yurn.....
tiba2 mr.H....
panggil.....
diorng berempat ckp.....
AKU X BATAK LA NK DDK SEBELAH KO......!
aku x fikir sgt la.....
aku jawab ade aku kesah......
pastu sambil jaln aku terfikir blik ape yang diorng ckp tdi.....
aku sms sahabat aku.....
cita semua.....
masuk klas balik....
aku duduk.....
badan aku panas gila kot!
aku rasa air mata hampir nk keluar dh.....
(dalam hati)
ya allah jangan biar air mata ini mengalir....
biar aku menangis hanya padamu yang allah......

sepanjang klas aku diam.....membisu.....
they running all my mood that day.....

_pengajaran yang amat berguna untuk aku_
allah itu sungguhnya x membebankan umat nya.....

mungkin ade hikmah aku lalui semua ni......

_aku berserah semuanya kepada allah_

~i smile ...but does not mean i not cry~~

Comments

Popular Posts