alhamdulillah

assamualaikum pembuka selayakny buat butir setiap bicara....

tepat 12 rabiul awal yang telah pergi beberapa hari lalu....
alhamdulillah.....
genap dua tahun.....
hebat sungguh hebat ya Allah....

terima kasih engkau datangi aku dengan ribuan manusia....
yang silih berganti...

" jalan mujadah itu hebat.....penuh liku...penuh duri....andai hilang
 diri......harus segera kembali......harus segara sujud bersama ilahi.... "

jujur aku bukan orang yang baik untuk engkau contohi....
jujur aku mungkin orang yang paling hina
jika dibanding mereka yang  hanya berpakai biasa sahaja.....

ya Allah sungguh ikhlas itu payah.....
ya Allah sungguh istiqamah itu engkau uji dengan halus....
aku hamparkan seluruh keyakinan hanya padamu....
ya Allah peluk lah aku saat aku jatuh tersungkur....
ya Allah ceriakan aku dengan alunan zikir bersamamu saat sepi melanda aku...
ya Allah jangan hilangkan hidayahmu buat diri....

aku hamba yang tiada berguna tanpa Mu.....

buat mereka yang baru ingin mengenal apa tu hijrah....
cari ilahi....betulkan niat bersamaNya.....
kerena sekali kamu melangkah demiNya.....
jalan silam tiada di pandang lagi....

#moga diri selalu berusaha untuk menjadi yang lebih baik....
 "kerana sesungguhnya engkau Allah sebaik-baik tempat diluahkan bicara"



#seluas hamparan langit ...alhamdulillah =)

Comments

Post a Comment

Popular Posts