Bustanul Arifin

Alhamdulillah....
dan
Assalamualaikum....

ape itu ? bustanul arifin...
dalam beberapa minggu lepas....
betul2 lepas habis final....
aku join satu progrm...
progrm ni nama dia mukhayyam...
dekat pondok bustanul arifin ,banting....






 itu la sisi rupa pondok....
sebelum gerak ...aku banyak diam...
tak tahu nak rasa ape...
risau pun ada....
betul itu mmg tindakan terbaik masa itu.....
aku ibarat kan tempat ini mcm perkampungan islam ....
Allah....
progrm ini 3hari 2 malam je....
sampai hari ini aku rindu nak pegi sana lagi....
ermmm...

pegi sana naik van...yang dipandu oleh mr legasi...
hahhahaha
ni gmbr masa dlm perjalanan



sebenarnya nk tangkap gmbr langit....tapi kan jerebu haritu....jadi tu la langitny....
bnyk aku belajar masa kat sana....
aku rindu sgt zaman tarbiah aku dulu....
bila pegi sana zaman tarbiah terimbas kembali....
tpi keadaan ny berbeza....
orgny berbeza....
aku dtg dgn berjuta rasa....
tpi aku pulang dengan berjuta rindu.....

aku terfikir.....sebenarny apa yang aku nak dri hidup ni.....
andai nak nikmat dunia....allah bagi cukup dh ...
cuma kita selalu rasa x cukup.....
nak jadi kekasih dunia ke ape.....

dan di bustanul arifat....
aku banyak nmpk pelbagai fikiran....
sedikit kagum dgn mereka yang belajar ilmu agama....
seusia yang begitu muda....
tapi harus kamu ingit semua org punyai cerita....
dan semua org ada sejarah....
harus hormat dan beljar dri mereka walau siapapun mereka....

dan aku dpt kwn baik baru....
selalu aku tinggal kwn baik aku kepada sesiapa yang hati aku rasa aku nak tinggal...
tpi kali ni....org lain tinggal kwn baik untuk aku....
it fit my hand prefectly....
Allah....aku bersyukur sbb Engkau tuhan sekalian selalu ingatkan aku
tentang hebatNY diriMU....







terima kasih....linangan air mata aku titipkan.....sungguh aku terharu...

sekelip mata ia menjadi kenangan yang sgt aku rindu.....





aku pilih jalan begini dua tahun lepas.....berbeza dari adik beradik yang lain....
tpi saat memilih aku tiada kecewa....malah bertambah cinta....Allah...moga damai hati-hati ini bersama diriMU ...FI HIFZILLAH semua =)

Comments

Post a Comment

Popular Posts