langkah kecil....

assamualaikumsalam....

dalam tiga minggu yang baru berlalu kini...
banyak mengajar aku dalam sedar tak sedar...
aku pinta pada Allah.....
ya Allah ajari aku sabar yang tiada tandingan....
Allah ajar lebih....bukan sekadar sabar....
tpi erti redha dengan semua yang terjadi....
juga menambah keyakinan bahawa ikhlas bukan
hanya sekadar kata aku ikhlas.....


Dan saat aku memandang langitmu ya Allah aku sedar....hanya engkau yang ada selalu untuk hambamu...bukan manusia....
Ditatap bahagian - bahagian ciptaanmu...
adalah untuk aku hambamu lebih syukur ....
adalah untuk aku hambamu lebih mengerti bahawa hanya kamu layak dicintai....

Dan dalam setiap langkah sepi aku.....
untuk bicara tentang manusia...
rasany aku belum layak....
cukup aku bicara tentang aku yang penuh dosa...
bersamamu.....
di dalam setiap langkah kecil....
aku titip harapan doa yang begitu mengunung......
moga Engkau dengar....hikayat  dari aku hamba yang paling hina...

Comments

Post a Comment

Popular Posts