YANG PALING INDAH ITU TULISAN ILAHI

bismillah.....



 
Di permulaan waktu.....
sebenarnya tak pernah terfikir untuk pergi...
rasa nak lari jauh-jauh....
tpi ade sahabat ini.....
usaha la ajak....
usaha la bertanya......
maka jawapan terakhirny....
insyaAllah....ye
saat tinggalkan tempat yang lama....
dan pergi ke tempat belajar yang baru....
tak pernah terfikir....
masih ada lagi ruang begini....keadaan begini....

*seraya dalam hati berkata*
ya Allah aku ingat aku dah tinggalkan ipb....dah tak jumpa lagi sahabat yang begini...yang menghantuk tanpa sedar....yang pegang tangan tanpa soal apa-apa pun....yang begitu menyakini....bahawa engkau sudi jadi sahabat aku dunia dan akhirat tak?

aku tak mahu popular....
kerana aku sedar popular didunia....
belum tentu itu baik untuk akhirat....
aku tak pernah minta diyakini aku sahabat yang baik....
tapi aku harapan aku mampu jadi sahabat yang baik yang pernah kamu jumpa....

aku milihi diam kerana ingin dengar bicara manusia lain....
supaya aku belajar tunduk dan merendah  diri dengan sesiapa...
aku tak sangka.....bila sampai tempat pertemuan....
eh ramai pulak orang kenal aku ni....
kata ooohhh...ni la diba...
aku fikir...agak2 apa yang menarik ye?
mungkin muka aku sama dgn kwn diorg kot....
mungkin la....tpi tak jadi masalah...
aku gembira buat org gembira....

aku rindu bicara motivasi ayah saat aku sedar masa Allah pinjamkan dia untuk aku sudah tamat...
Allah kata ...aku akan hantar sahabat - sahabat....buat kamu...
ya benar kalian bukan sang ayah yang aku rindu....atau sang keluarga yang aku ingin peluk selalu...
tapi kalian lebih dari itu....
kalian sahabat titipan ilahi buat aku....
Allah bagi sesuatu.....
yang lebih mahal hargany dari emas dan permata....
iaitu....SAHABAT....

aku ada cerita serta kenangan yang sgt baik tentang perihal sahabt.....
kalian dan masuk cerita hidup saya.....
jgn lupa ye tinggal nota buat ingatan....
dan semoga semua selalu dalam lindungan Allah....
terima kasih jadi perantara Allah menghantar bahagia dalam jiwa....
dan Damailah hati- hati bersama ilahi








Comments

Post a Comment

Popular Posts